17 Şubat 2012 Cuma

DOKTOR NESİM ESKİNAZİ İLE AKSELİN RUTİN KONTROLÜ


Aksel'i doktoru Nesim Bey'e kontrole götürdüm.Malum 8.ayın içinde bebeğim. Bir gün öncesinde günde 5-6 kere  kuru kuru öksürük  de başladığından bunu da kontrol ettirdim gitmişken. Daha önceki yazılarımdan Nesim Beyin çok hızlı kontrol ettiğinden bahsetmiştim.Hal böyle olunca sorularımı unutmamak için  yazarak kendisine sordum. Sizin de dikkatinizi çekeceğini düşünerek bu sorularımı ve öksürük ile ilgili teşhisini  paylaşıyorum.

Ciğerlerinde bir sorun olmadığını (çok şükür ki)ancak  burnunun dolu olduğunu tespit etti. Bunun için Akselin burnunu otribebe ile temizlenmesini ve günde 3 kere peditus şurup kullanmamızı istedi.

Soru          :   Aksel'e ciğer yedirebilir miyim?
Cevap Dr.:    Ciğer ve diğer sakadatlar kesinlikle yasak.Kolestrol sorunu yaşatırsın bebeğe. Balık- tavuk ve et yedirmen kafidir.

Soru          :  Pekmez konusunda ne düşünüyorsunuz?
Cevap Dr.:   Bebeğe  pekmez yedirmenizde bir sakınca yok.Hatta kahvaltıda pekmez yedir.

Soru          : Aksel'e ortopedik ayakkabı giydirmeye ne zaman başlayacağız?
Cevap Dr.:  Yürümeye başladığı zaman ayakkabıya geçilecek.

Soru         : Mercimek yedirelim mi?
Cevap Dr : Evet mercimek yedirebilirsin.

Bunların dışında ıspanak konusunu da konuştuk.Temel Reis çizgi filmlerinden gelen ıspanak ye, demir içerir, vitamin deposudur bilgilerinin fos olduğunu bu nedenle sebze çorbasına koymanın da bir anlamı olmadığını belirtti.


                                Çiğ pırasa yiyen bir canavar....








3 yorum:

  1. ıspanaktaki demirin vücutta kullanılabilirliği kırmızı et, yumurta gibi besinlerle alınandan daha az olduğu için ıspanak yedirildiğinde et ya da yumurta vermiş gibi onun ihtiyaclarını karşılayamayız evet ama çorbasına koymanın da bir sakıncası da yoktur. sonucta örn a vit gibi baska vitaminler almasını saglayacaksınız

    YanıtlaSil
  2. @loststone doktorumuz oyle konustu kı sankı ıcınde hıç vıtamın yokmus gıbı...bence de sebze corbasına katılmasının bır sakıncası yoktur zaten bız de katıyoruz))))

    YanıtlaSil
  3. merhaba bana Dr.Nesim Beyin cep telefonu gerekiyor muayenelerden ulaşamıyorum kendisine

    YanıtlaSil